Перший урок

Мета: познайомитися з учнями та познайомити їх між собою; поглибити знання про школу, шкільні традиції; ознайомитися з внутрішнім розпорядком школи, учнівськими обов’язками; формувати ціннісне ставлення до своєї Батьківщини – України, її традицій; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати дружелюбність, доброзичливість.
Обладнання: символи України, предметні малюнки,набірне полотно, каса букв, дзвоник, предмети для гри «Що беремо до школи?»кольорові олівці, папір А4, ватман, шаблони пелюсток квітки.
Хід уроку
І.Організація класу.
(Учні стоять біля свого робочого місця, учитель дзвонить дзвіночком, сповіщаючи про початок уроку).
Учитель. Цей дзвіночок кликатиме вас на уроки, яких буде багато. Вітаю вас на першому уроці. Сподіваюся, вам зручно на новому місці, яке для вас стане постійним робочим.
Привітання.
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (учитель вивішує на хмаринках на дошці біля сонечка)
-Чим сьогоднішній день особливий?
-Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
Учитель.. Хоча багато з вас, дорогі діти, приходили до школи не раз, відвідуючи заняття по суботах, та сьогодні ви не просто діти, ви … Хто? (відповіді дітей)
Учитель. Так, ви першокласники, школярі. Тому поверніться до свого товариша, усміхніться йому та привітайте, потиснувши руку.
Знайомство
Учитель. Я – ваша вчителька. Мене звати Світлана Георгіївна. (прикріплюю квітку зі своїм ім’ям). Подивіться, як нас тут багато, ви напевно забули імена деяких дітей. Та не можливо спілкуватися з людиною, якщо не знаєш її імені.
- Тож давайте познайомимось. Коли я скажу : «Три – чотири!» - кожен викрикне своє ім’я. Нумо, спробуємо!
- Ой!-ой-ой!.. Ніби голосно кричали, та я жодного імені не розібрала! А ви розібрали?
- Давайте спробуємо по-іншому. Якщо не вийшло голосно, давайте скажемо свої імена пошепки.
- Знову щось не те. Ніхто не кричав, все одно нічого не зрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?


- Мабуть, діти, справа в тому, що всі говорять одночасно. Разом добре працювати, весело гратись, здорово співати, а відповідати погано: коли всі разом говорять різні слова, то нічого не зрозуміло. Давайте спробуємо говорити по черзі, по одному і послухаємо та пригадаємо, як звати дівчаток і хлопчиків нашого класу.
- Дякую, тепер всі імена були чутні.
- А що потрібно робити, щоб у класі не було галасу?(про правило піднятої руки)
- Перед вами лежать квіти з вашими іменами.
- Підніміть квіти ті, чиє ім’я починається на букву…
- Давайте зараз виростимо на нашій дошці велику квіткову поляну. Зробимо це так: я буду звати до дошки кількох діток, вони будуть виходити і кріпити свої квіточки до дошки. А ви всі уважно слухайте: чи не вас я називаю. Я прошу вийти до дошки тих, кого звати на букву… (і т.д.)

(Учителька дістає табличку з написом «Наш клас»).
Знайомство. Народження нової родини. (класна галявинка)
- Тепер ми одна родина, один колектив. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я. Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на небі свічечку-зірочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, а інші ледь видно? Коли людина зла, скупа, її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді і зірочка – ясна і видно її далеко. (учитель запалює свічку).
Колективна робота.
- Дивіться, як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравою протягом усього навчання, ми складемо «Правила життя в нашій родині».
Щоб наша родина була доброю, потрібно - ….(не сваритись, не битись, чемно розмовляти тощо.)
Щоб вона була веселою потрібно - …(посміхатись, радіти за всіх….)
Щоб вона була розумною - …. (гарно вчитись, багато читати….)
Щоб вона була щедрою - … (ділитись, допомагати….)
Підсумок.
- Отже, «загадаємо» жити в мирі й злагоді, більше посміхатись, ніж плакати, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, ми задуємо свічечку.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про … Щоб дізнатися, про що вам потрібно відгадати слово, яке зашифроване на набірному полотні (показую).



Не хвилюйтеся, я даватиму вам підказки.
-До речі, скільки букв у слові?
-А допоможе мені той, хто з вас знає всі букви. Чи є такі у класі? Підніміть руку.
(обирається учень-помічник, який відкриватиме букви на набірному полотні.)


Підказки
1.У цьому слові є буква, яка стоїть в алфавіті першою. (А.)
(А у нашому слові вона остання.)
2.Ще одна буква схожа на бублик. (О.)
(Вона у слові третя.)
3.Далі візьмемо першу букву у слові КНИЖКА. (К.)
(Вона в нашому слові прихованому слові друга.)
4.Тепер візьмемо останню букву у слові СТІЛ. (Л.)
5.Якщо не здогадалися, то візьмемо першу букву у слові ШКОЛЯРІ. (Ш.)
Учитель. Хто зможе прочитати слово?
Ш К О Л А

Учитель. Назвемо це слово разом.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку
Асоціації
Учитель. Слово ШКОЛА я запишу у кружечок-сонечко. А на промінчиках ми прикріпимо малюнки, які вам спадають на думку, коли ви чуєте слово ШКОЛА. (схема)
(Обговорення кожного слова у схемі.)
Фізкультхвилинка
Гра «Карлики, велетні»
(Якщо вчитель називає слово «карлики», учні присідають, «велетні» - стають на носочки, піднімають руки вгору).
Учитель. У школі багато книжок. Зверніть увагу на виставку. Тут ви можете побачити казки, енциклопедії, словники. Вони є в нашій шкільній бібліотеці.


А ось ці книжки (стоять окремо) – підручники. Як ви думаєте, чому вони так називаються? (Знаходяться під руками).
Так, ми будемо по них навчатися, користуватися ними майже щодня. Їх треба берегти.
Учитель. Подивіться на цей підручник. Чи знаєте ви його? («Буквар»)
За його допомогою ми вивчимо всі букви, навчимося читати. У «Букварі» є багато гарних віршиків, скоромовок, цікавих розповідей, казочок. (Учитель по черзі показує підручники, називає їх)


Крім підручників, щодня до школи ви будете брати шкільне приладдя. Що це таке?
Учитель. Так, це ручка, олівець, лінійка, гумка, кольорові олівці, що знаходяться в пеналі, папка з зошитами.
Гра «Що беремо до школи?»
(Учитель показує по черзі предмети, що знаходяться на столі, а діти плескають у долоні, якщо цей предмет беруть до школи).
(Предмети: підручник, пенал, іграшка, зубна щітка, ложка, зошит, олівці…)
Загальні відомості про школу
Учитель. Чи знаєте ви:
-На якій вулиці знаходиться наша школа?
-Який номер має школа?
-Скільки поверхів в нашій школі?
-Скільки років нашій школі?
-Чиї братики та сестрички вчаться в нашій школі?
-Чиї мама чи тато вчилися в нашій школі?

Більше про нашу школу, її традиції ви дізнаєтеся, навчаючись тут, сподіваюсь до 11-го класу.
А в якому місті ми з вами живемо? А в якій країні знаходиться наше місто? А чим є Україна для кожного з нас?
Як же край той зветься,
Де ти, хлопче, зріс,
Де твій дім, озерце,
Дитсадочок, ліс, де верхам синіти, вічно вдалині, де найкращі в світі
Люди і пісні?.. (Батьківщина)
                                    Віра Багірова
Учитель. Відгадайте загадку.
Л. Куліш-Зіньків
Дивувалисьдовго ми —
Збудувалиміст громи.
Та по ньому я і ти
Не зуміємо пройти:
Він далеко і високо,
Досягнейоголишоко. (Веселка)
Учитель . Зараз ми з вами спробуємо зробити красуню веселку на папері. (На папері парафіном написані пари слів, аквареллю фарбуємо веселку так, щоб слова з’явились парами)
Слова: МАМА, ЖИТТЯ, ДРУЖБА, ЛЮБОВ, БАТЬКІВЩИНА, УКРАЇНА, ДІМ, МИР.
- Як ви думаєте, чому саме ці слова стоять поряд? (Обговорення).
- На завершення нашого уроку я хочу подарувати вам ось таких янголят. Хай мир та злагода панують у нашому класі, у наших родинах, у нашій Україні.
ІV. Підсумок уроку.

Учитель. Чи сподобався вам перший урок?
-Як звати вашого товариша за партою?
-Що нового ви дізналися на уроці?
-Що найбільше сподобалося?
Учитель. Чекатиму вас завтра о 8.30.

Немає коментарів:

Дописати коментар